Škola dotykem

24. 9. 2014 Napsali o nás
Škola dotykem

Cílem projekty Škola dotykem je zjistit přínos dotykových technologií ve výuce. Zapojilo se do něj 12 škol z celé České republiky, z každého kraje jedna.

Realizátorem projektu je nezisková organizace EDUkační LABoratoř (EDULAB) s podporou Samsung Electronics Czech and Slovak. Vybraným školám daly k dispozici celkem 350 tabletů, 12 interaktivních obrazovek a další potřebné technologické i softwarové vybavení. Jednou ze škol, kde výzkum probíhá, je také Gymnázium U Libeňského zámku v Praze 8. Od nového školního roku tam studenti a učitelé využívají digitální třídu vybavenou moderními technologiemi, tedy dotykovou obrazovkou a tablety. Ve vybrané třídě se učí 32 studentů prvního ročníku. V průběhu školního roku budou společně s učiteli používat aplikace a vytvářet interaktivní materiály, které ukážou možnosti využívání dotykových zařízení ve školách. Vytvořené materiály budou pro inspiraci dostupné na stránkách projektu www.skoladotykem.cz. Ve středu 24. září 2014 učebnu oficiálně předali řediteli školy, učitelům a především studentům Michal Orság, zástupce neziskové organizace EDULAB v ČR, Daewon Kim, prezident společnosti Samsung a Ján Machaj, ředitel neziskové organizace EDULAB na Slovensku.

Samotné technické řešení Samsung School spočívá ve využití tabletů a jejich spojení v síti. Umožňuje žákům a učitelům interaktivní spolupráci v reálném čase – je možné sdílení obrazovek, monitoring, testy, průzkumy apod. Učitel může díky systému Learning Management využívat různé zdroje. Základem jsou tablety Samsung Note 10.1 se systémem Android. Učitel má navíc vlastní počítač a ve třídě je umístěna interaktivní tabule, vše je propojeno bezdrátovou sítí Juniper. Učitel má přehled o práci studentů, může monitorovat jejich obrazovky. Pomocí interaktivní tabule a sdílení mohou studenti pracovat také ve skupinách.

Součástí projektu Škola dotykem je také realizace empirického výzkumu, jehož cílem je zjistit přínos dotykových technologií ve výuce. Výzkum zároveň zmapuje vnímání a postoje žáků a učitelů k těmto moderním pomůckám pro výuku. Výsledky obdobného průzkumu už mají k dispozici na Slovensku, kde projekt s podobným názvem „Škola na dotyk“ probíhá už druhým rokem.

Zdroj: chip.cz