Zavádění formativního hodnocení

Formativní hodnocení pomáhá učitelům dělat důležitá rozhodnutí ve výuce. Zavedení do praxe však vyžaduje hlubokou znalost jeho technik, metod a strategií. Začtěte se. 

Více o publikaci najdete na www.formativnihodnoceni.cz

.

Efektivní výukové nástroje pro učitele

Kniha čerpá z neurověd, psychologie či sociologie a poskytuje na sedmdesát výukových technik, které podporují učení. Tyto techniky ozvláštní výuku a posilují osobní odpovědnost vašich žáků.

Více o publikaci najdete na www.vyukovenastroje.cz

.

Co funguje ve třídě?

V této výjimečné knize se učitelé ptají 18 současných předních odborníků na vzdělávání, jak přetavit to nejlepší z aktuálních výzkumů do efektivní praxe. Doporučujeme jako ideální start do problematiky.

Více o publikaci najdete na www.vnasitride.cz

.

Responzivní výuka

Tato nepostradatelná příručka učitelům pomůže překonat hlavní obtíže, se kterými se při práci ve třídě setkávají. Na základě výzkumů z oblasti kognitivních věd a formativního hodnocení zajišťuje, že učitelé dokážou nabídnout všem žákům individuální podporu i přiměřené výzvy. A mohou tak činit dlouhodobě.

Více o publikaci najdete na www.responzivnivyuka.cz

.

7 mýtů o vzdělávání

Daisy Christodoulou přináší podnětnou kritiku obecně uznávaného pojetí vzdělávání (educational orthodoxy). Na základě svých nedávných zkušeností s výukou ve školách, které na žáky kladou vysoké nároky, ukazuje na široké škále příkladů a případových studií, jak moc je výuka ve třídě v rozporu se základními vědeckými principy.

Více o publikaci najdete na www.sedmmytu.cz

.

Prokazatelné učení

Prokazatelné učení: Metodická příručka pro učitele byla napsána pro budoucí i praktikující učitele a vysvětluje, jak aplikovat zásady prokazatelného učení ve třídách kdekoli na světě. Autor, novozélandský profesor John Hattie, nabízí zevrubné shrnutí úspěšných pedagogických postupů spolu s přehledem konkrétních kroků jejich implementace.

Více o publikaci najdete na www.prokazatelneuceni.cz

.

Za děti chytřejší

Kdo by nechtěl být chytřejší, kdyby měl na výběr? Kdo by si nepřál hlubší vhled a pochopení? Kdo by se nesnažil vidět dál a vědět víc? Který učitel by nechtěl tyto schopnosti pro své žáky a který rodič pro svoje děti? Když David Didau začal pracovat na této knize, myslel si, že odpovědi na tyto otázky jsou jasné. Ale ukázalo se, že samotný pojem inteligence je pro mnoho lidí velmi znepokojivý.

Více o publikaci najdete na www.zadetichytrejsi.cz

.

Pan Kaktus: Příběh ze zahradního města

Co všechno může během jednoho dne zažít obyčejný kaktus? Vydejte se s námi do zahradního města a staňte se součástí jeho vyprávění. Ačkoli se na první pohled může zdát, že jde o den jako každý jiný, nenechte se zmást. Na pana Kaktuse čeká probuzení, jaké ještě nezažil.

Více najdete na www.edukacnilaborator.cz/pankaktus.

.