Martin Roman: Věda o vzdělávání jde dopředu, čeští učitelé se o tom ale nedozvídají (E15.cz)
Martin Roman posiluje svoje aktivity ve školství. Bývalý ředitel ČEZ, zakladatel projektu Čtení pomáhá a předseda správní rady gymnázia a základní školy Nový PORG, založil neziskové nakladatelství. V rozhovoru pro E15 uvádí, že tak jako lékaři, i učitelé by měli sledovat poznatky moderní vědy.
Vydávat chce knihy pro učitele, které pomohou zlepšit pegagogiku. První z nich, překlad Zavádění formativního hodnocení od Dylana Wiliama a Siobhán Leahyové, dnes slavnostně pokřtil.
Spolu s partnerskou neziskovou organizací EDULAB ji zdarma distribuuje do 500 škol, i pro ostatní má mít dostupnou cenu.
Metoda formativního hodnocení, o které je publikace, přináší zlepšení zpětné vazby pro žáky a studenty a spolupráci s nimi, aby se skutečně více naučili.
„Chtěl bych, aby v češtině vycházelo více knih, které budou učitele seznamovat s výsledky vědy výzkumu ve vzdělávání a pomohou jim zlepšit, i ulehčit jejich práci,“ uvedl Roman. Školstvím se zabývá několik let, o jiném tématu se prakticky od odchodu z ČEZ veřejně bavit ani nechce. V posledních letech studoval v Británii efektivitu výuky.
Ohlasy na novou knihu jsou podle ředitele EDULAB Michala Orsága pozitivní. „Ze škol se nám ozývají, že ji chtějí mít nejen ve školní knihovně, ale chtějí další výtisky sami pro sebe,“ uvedl Orság.
Více na www.e15.cz