Nezisková organizace EDULAB otevřela v Mateřské škole v Mariánských Lázních Metodické centrum pro předškolní vzdělávání

7. 10. 2016 NOVINKY
Nezisková organizace EDULAB otevřela v Mateřské škole v Mariánských Lázních Metodické centrum pro předškolní vzdělávání

Podpora v oblasti integrace nových metodických postupů a progresivních metod do edukačního procesu, praktické ověřování didaktických možností a propojování inovativních a klasických postupů v prostředí mateřské školy a rozvoj digitálních kompetencí učitelů, to vše je posláním Metodického centra pro předškolní vzdělávání, které bylo 6. října otevřeno v Mateřské škole Vora v Mariánských Lázních.

Metodické centrum pro předškolní vzdělávání vzniklo v rámci projektu Školka hrou, který realizuje nezisková organizace EDUkační LABoratoř (EDULAB). Ta poskytuje mateřským školám nejen tištěné a elektronické publikace, ale především metodickou podporu ve formě praktických školení, workshopů, metodických dnů a odborných konferencí. K efektivnímu využití moderních informačních a komunikačních technologií ve výchovně-vzdělávací činnosti pak EDULAB nabízí mateřským školám metodickou příručku Školka hrou.

Hlavní činností metodického centra v Mateřské škole Vora budou semináře a poskytování metodické pomoci ostatním mateřským školám v regionu. „Projekt Školka hrou nás oslovil svojí kvalitou, obsahem a zpracováním. Můžeme dětem předškolního věku nabízet nové, moderní, kvalitní formy výuky. Chceme zapojit do tohoto edukačního prostředí také rodičovskou veřejnost. Máme zájem podílet se o své zkušenostmi i s jinými mateřskými školami. Věříme, že i v našem kraji projekt Školka hrou získá své zájemce,“ uvedla Helena Černá, ředitelka mateřské školy a její kolegyně, lektorka Johana Nedvědová, dodala: „Odborné metodické příručky jsou přehledně zpracovány a dávají tak nám učitelkám možnost kvalitnější přípravy.  Zajímavé je rozdělení dětí do skupin či koutků, možnost využití při činnostech digitálních kódů na portálu eKabinet.cz a přehledně zpracované různorodé aktivity do skupinových činností, ve kterých je respektována vývojová úroveň dětí. Měla jsem možnost vidět, jak děti pracují, jak je činnosti zaujaly a bezproblémově spolupracovaly.“

„Na počátku všeho byla snaha nabídnout předškolním pedagogům pomocnou ruku na cestě k  moderním metodám, postupům a pomůckám v předškolním vzdělávání. Jako klíčová se ukázala potřeba metodické podpory. Nyní můžeme s radostí konstatovat, že máme funkční síť Metodických center pro předškolní vzdělávání  po celé České republice. Těší nás především to, že se podařilo vybudovat místa k setkávání, která přinášejí pedagogům mateřských škol možnost profesně se rozvíjet. Metodické dny Školka hrou, které v těchto centrech proběhly v průběhu minulého školního roku, navštívilo na 1500 předškolních pedagogů. Semináře stojí na praktických ukázkách přímé práce s dětmi včetně metodických komentářů. Jejich účastníci tak mají možnost vidět, že to, co si přečtou v příručce Školka hrou je realizovatelné, že nové metody, postupy a pomůcky v praxi skutečně fungují. Nadšení a radost dětí je při těchto aktivitách doslova hmatatelná,“ konstatovala Miluše Vondráková, vedoucí metodička pro primární a preprimární edukaci neziskové organizace EDUkační LABoratoř.

V rámci projektu Školka hrou funguje v České republice již šestnáct Metodických center pro předškolní vzdělávání, a to v Brně, Olomouci, Ostravě, Plzni, Pardubicích, Hustopečích, Ústí nad Labem, Jihlavě, Zlíně, Jindřichově Hradci, Náchodě, Vlašimi, České Lípě, Mariánských Lázních, Praze 4 a Praze 6. V centrech jsou představovány trendy moderního předškolního vzdělávání a možnosti efektivního využití informačních a komunikačních technologií ve výchovně-vzdělávací činnosti.

  • foto_1
  • foto_2
  • foto_3