V rámci projektu Školka hrou bylo proškoleno na 1500 pedagogů mateřských škol

25. 5. 2016 Novinky MŠ

Projekt Školka hrou je správnou cestou k pojetí předškolního vzdělávání jako prvního článku vzdělávacího systému, shodují se pedagogové, kteří absolvovali školení v rámci metodických dnů. Ty probíhají ve 14 Metodických centrech pro předškolní vzdělávání, která zřídila ve vybraných mateřských školách nezisková organizace EDUkační LABoratoř. Dosud proběhlo více než 100 metodických dnů a dalších 60 se ještě uskuteční do konce školního roku. Proškoleno bylo na 1500 pedagogů. Téměř 95 procent z nich uvedlo, že školení naplnilo jejich očekávání a má zájem o další.

V rámci metodických dnů a seminářů jsou účastníkům praktickou ukázkou práce lektora s dětmi představovány možnosti moderního předškolního vzdělávání. Pomocí edice metodických příruček Školka hrou JARO, LÉTO, PODZIM a ZIMA se mj. učí využívat digitální vzdělávací materiály z portálu eKabinet.cz. Uživatelská jednoduchost publikací usnadňuje učitelkám a učitelům přípravy na každodenní činnosti, přináší inspiraci a nové nápady. Výchovně-vzdělávací činnost se jim lépe plánuje, protože v jednotlivých kapitolách jsou přesně definovány vzdělávací cíle i očekávané výstupy dle RVP PV. Více než 80 procent proškolených pedagogů uvedlo, že získalo nový pohled na svou práci a bude digitální vzdělávací obsah v průběhu roku používat. Zároveň to vnímá jako svůj profesní rozvoj

„Školka hrou nám přinesla mnoho inspirace pro práci s dětmi. Množství digitálních vzdělávacích materiálů na portálu eKabinet.cz je výtečným pomocníkem nejen pro mě, ale pro každou učitelku, která vítá nové podněty, ráda se učí a aktivně využívá digitální pomůcky,“ konstatovala Zdenka Nováková, ředitelka pražské MŠ 4 pastelky. „Při metodických dnech vládne příjemná a milá atmosféra. Pedagogové si vyzkoušejí práci s digitálním vzdělávacím obsahem na interaktivní tabuli a následně mohou vidět, jak technologie zvládají děti. Ty se nestydí, dobře reagují, mnohdy vysvětlí paní učitelce, jak a proč tak pracují. Děti musí ve skupinách mezi sebou kooperovat, respektovat se, vyřešit problém, což není lehká záležitost. Jsou to základy projektového učení. Zpětná vazba od pedagogů na seminářích je velmi kladná,“ shodly se Helena Petříčková, ředitelka pražské MŠ Sbíhavá a učitelka a lektorka Šárka Rummelová.

V rámci projektu Školka hrou funguje v České republice již čtrnáct Metodických center pro předškolní vzdělávání, a to v Brně, Olomouci, Ostravě, Plzni, Pardubicích, Hustopečích, Ústí nad Labem, Jihlavě, Zlíně, Jindřichově Hradci, Náchodě, Vlašimi, Praze 4 a Praze 6. V centrech jsou představovány trendy moderního předškolního vzdělávání a možnosti efektivního využití technologií ve výchovně-vzdělávací činnosti.

„Naší ambicí na začátku projektu bylo vybudovat metodická centra, zaškolit a podpořit lektory a ukázat široké pedagogické veřejnosti, že mýty kolem technologií ve vzdělávání jsou jen otázkou strachu z neznámého. V momentě, kdy učitelé vidí na vlastní oči radost dětí i nadšení našich lektorů, většinou říkají: „Já jsem si to vůbec neuměl představit, ale když to vidím, je to super.“ Náš záměr byl tedy naplněn. Praxí jsme ověřili, že s pomocí Školky hrou lze moderní pedagogické nástroje zapojit do běžného života v mateřské škole ku prospěchu dětí i učitelů, a to nás samozřejmě těší,“ uvedla Miluše Vondráková, vedoucí metodička pro primární a preprimární edukaci neziskové organizace EDUkační LABoratoř a dodala: „Náš model metodických center jako míst k setkávání pedagogů a sdílení zkušeností s novými postupy v předškolním vzdělávání se více než osvědčil.“

  • 2.JPG
  • 5568fda5626332.JPG
  • 7.png