Formativní hodnocení pomáhá učitelům udělat důležitá rozhodnutí ve výuce, ale jeho zavedení do praxe vyžaduje hlubokou znalost technik a porozumění tomu, jak je používat. Představujeme přehledného a praktického průvodce pro učitele základních a středních škol.

Publikace je zacílena na pět klíčových strategií pro zlepšení učitelské praxe a výsledků studentů:

1) Cíle učení a kritéria úspěchu
2) Třídní diskuse a důkazy o učení
3) Poskytování zpětné vazby
4) Vzájemné hodnocení
5) Sebehodnocení

Pro každou z těchto strategií představují vedle jejího celkového přehledu i bezpočet praktických technik k implementaci. Návod, kdy a jak tyto techniky využívat, doplňují rovněž i tipy a vylepšení k dlouhodobě udržitelnému formativnímu hodnocení včetně upozornění před nejčastějšími chybami při jeho zavádění. Každou strategii navíc doprovázejí reflektivní dotazník, osobní akční plán a formulář pro postřehy kolegů.

Pro online objednávku publikace prosím využijte náš e-shop. Cena jednoho výtisku je 299 Kč včetně DPH.

Ukázku si můžete prohlédnou kliknutím na obrázek níže.

Obrázky a tabulky k publikaci jsou dostupné online.

„Když jsem začínala s formativním hodnocením, hledala jsem něco, co by mi pomohlo, o co bych se mohla opřít, kde bych se mohla inspirovat. Tato kniha je přesně tím průvodcem, který mi pomáhá na mé učitelské cestě.“
Mgr. Štěpánka Baierlová, učitelka, ZŠ Sušice

„Jako učitel se chci stále zlepšovat. Nejvíc mi pomáhá, když mi někdo umí předat relevantní teorii propojenou s praktickými příklady. To se v této knize výborně daří. Umožnila mi mimo jiné zlepšit se v kladení otázek a v hodnocení studentských výkonů.“
Alexis Katakalidis, MSc, učitel, Gymnázium Jana Nerudy, vyučující v programu Učitel naživo

„Pokud se chcete společně s žáky vydat na cestu k cíli, v níž každý může dosáhnout maxima ve svém rozvoji vzhledem k jeho individuálním možnostem, držíte v ruce správný titul.“
PhDr. Veronika Laufková, Ph.D., Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, spoluautorka knihy Formativní hodnocení ve výuce

„Jako ředitel školy si přeji, aby zpětná vazba, kterou učitelé žákům poskytují, v sobě vedle hodnoticího kvalitativního kritéria obsahovala především atributy posilující motivaci k dalšímu učení. Kniha Zavádění formativního hodnocení nabízí přehledný sumář strategií a technik, které mohou učitelé pro poskytování takové zpětné vazby využít.“
Mgr. Josef Dvořák, ředitel, Gymnázium Polička