Digitální technologie rozvíjí kritické myšlení žáků,tvrdí učitelé

9. 6. 2016 Napsali o nás

Používání digitálních technologií ve výuce rozvíjí kritické a analytické myšlení žáků i jejich přístup k řešení problémů. Souhlasí s tím 94 procent učitelů, kteří pracovali v digitální třídě díky projektu Škola dotykem. Výsledky průzkumu byly zveřejněny na dnešní konferenci Škola dotykem živě 2.

Projekt dva roky organizuje nezisková organizace EDUkační LABoratoř (EDULAB). V aktuálním školním roce se do něj zapojily více než tisícovka žáků a stovka učitelů. Na dvanácti školách fungují digitální učebny.

Pedagogové mimo jiné ocenili pozitivní dopad používání digitálních technologií na kritické myšlení žáků. Moderní technologie jim také umožnily přizpůsobit výuku individuálním potřebám žáků a dostat se k poutavému učebnímu prostředí.

Například pražské Gymnázium u Libeňského zámku zpřístupnilo digitální učebnu všem žákům. „Potvrdila se nám i zkušenost, že žáci nemají problém s využíváním moderních technologií při výuce a že vhodně zvolené postupy vedou ke srovnatelným výsledkům, jako při výuce v klasické učebně,“ uvedla učitelka Petra Červenská.

Žáci zapojení do programu si pochvalovali nejen to, že je pro ně výuka za použití moderních technologií zajímavější. Více než čtyři pětiny z nich uvedly, že používání počítačů a tabletů proces učení zjednodušuje. Děti jsou také přesvědčeny, že znalost práce s informačními technologiemi budou potřebovat v každém zaměstnání. S tímto tvrzením souhlasilo 87 procent respondentů. Přibližně devět z deseti účastníků tohoto projektu souhlasilo, že se jim díky digitální třídě lépe pracovalo se spolužáky.

Projekt Škola dotykem nespočívá jen ve vybavení digitálních tříd. Jeho součástí je také vzdělávání pedagogů. Ve 12 školících centrech působí jako lektoři učitelé, kteří mají s moderními technologiemi zkušenosti. V aktuálním školním roce bylo proškoleno přes 1400 učitelů, řekl ředitel organizace EDULAB Michal Orság.

EDULAB také začal spolupracovat s pedagogickými fakultami Univerzity Hradec Králové, Masarykovy univerzity v Brně, Jihočeské univerzity a Univerzity Palackého v Olomouci. Pro přípravu budoucích učitelů tam budou k dispozici stejné digitální učebny jako ve školách. Na univerzitách se by se také měla vytvářet teorie efektivního zapojení moderních technologií do výuky.

Zdroj: ceskenoviny.cz