Digitalizace, virtualizace… Vzdělávání 3.0 je tou správnou cestou (euro.cz)
Zapojení nových technologií do způsobu učení dávno není pouhou vizí, v Česku jsou nové platformy už nyní integrovány do různých částí vzdělávacího systému. A slaví úspěchy. Každým dnem se vývoj moderní techniky neustále zrychluje a s tím roste i její potenciál na zlepšení každodenních činností v životě každého z nás.
S tímto přístupem se naštěstí ztotožňuje stále více a více povolaných osob, podle kterých by nové technologie a zařízení neměly ve školách být využívány pouze v informatice, ale přirozeně by měly prostupovat výukou všech předmětů. Studenti ozvláštnění zažitých postupů digitálními pomůckami vítají a jsou prokazatelně více soustředěni na práci, lépe pracují s informacemi i se spolužáky navzájem. Průkopníkem je projekt Škola dotykem, na kterém se podílely nezisková organizace EDULAB a Samsung. Ten vyvinul a dodal výukovou aplikaci Samsung School. Školu dotykem v pilotní fázi otestovaly jak gymnázia, tak malotřídní školy a pro začátek se podle Michala Orsága z EDULABu shodly na jednom velkém paradoxu: „Učitelé v soukromí moderní technologie běžně používají, ale s jejich příchodem do hodiny jako by tato znalost neexistovala. V první řadě je proto nutné začít měnit přístup už při jejich přípravě na pedagogických fakultách.“ Škola dotykem vedle toho apeluje i na změnu samotného vzdělávacího systému, kde je do budoucna potřebné snížit objem učiva a zaměřit se na předávání takových informací a dovedností, které budou kompetentní i za dvacet let. Výsledky testování Školy dotykem jsou toho výborným ukazatelem. Žákům se při samostatné práci s tabletem při různých předmětech zlepšila orientace v online světě, analytické myšlení, prezentační schopnosti i samostatné rozhodování.
Více na euro.cz