EDUkační LABoratoř spouští projekt Škola dotykem UNIVERZITA. Otevřela první digitální učebnu pro budoucí pedagogy
Seznámit vysokoškolské pedagogy s novými technologiemi, které budou začleňovat do každodenní výuky budoucích učitelů, a naučit studenty dovednostem, které využijí ve svém budoucím zaměstnání, tedy při pedagogické praxi v mateřských, základních či středních školách, to jsou hlavní cíle projektu Škola dotykem UNIVERZITA. Ten realizuje nezisková organizace EDUkační LABoratoř ve spolupráci se společností Samsung Electronics Czech and Slovak. V rámci projektu byla ve čtvrtek 5. května na Univerzitě Hradec Králové otevřena první digitální specializovaná učebna vybavená tablety.
Primární cílovou skupinou jsou vysokoškolští pedagogové a studenti učitelských oborů. Společně budou vytvářet studie a závěrečné práce na téma jako využití dotykových technologií a digitálního vzdělávacího obsahu ve výuce či digitalizace vzdělávacího procesu. Účastnit se mohou náslechů, odborných seminářů a workshopů ve 12 školách zapojených do projektu Škola dotykem.
„S dotykovými přístroji se dnešní děti setkávají zcela běžně, ať už jde o telefon či tablet. Proto je dobré, že právě otevřená laboratoř umožní současným a budoucím učitelům, které naše pedagogická fakulta vzdělává, hledat možnosti, jak tyto technologie použít ve výuce,“ řekl prof. RNDr. Josef Hynek, MBA, Ph.D., rektor Univerzity Hradec Králové.
„Spolupráce s vysokými školami dává projektu Škola dotykem zcela nový rozměr. Už během úvodních workshopů, které jsme v dubnu na Univerzitě Hradec Králové pro studenty a pedagogy pořádali, se ukázalo, že zájem o moderní technologie a nové postupy ve výuce je obrovský. Začátkem akademického roku 2016/2017 začne výuka v tabletové třídě naplno a budoucí učitelé budou mít další možnost, jak si zvýšit své digitální kompetence,“ uvedl Michal Orság, ředitel neziskové organizace EDUkační LABoratoř.
Specializovaná učebna je vybavena tablety, dotykovou obrazovkou, počítačem a managementem třídy Samsung School. Studenti se učí využívat dotykové technologie a digitální vzdělávací obsah ve výuce v návaznosti na konkrétní předměty.
„Rozšíření technologií ve výuce na všech stupních pomáhá rozvíjet u studentů nové kompetence, jako například kritické myšlení, práce s informacemi, komplexní řešení problémů, týmovou spolupráci nebo efektivní komunikaci. I proto je nevyhnutné, aby učitelé přicházející do praxe byli dostatečně připraveni na zapojení a smysluplné využívání moderních technologií a uměli naplno využít jejich potenciál ve výuce,“ konstatovala Zuzana Zelenická, Corporate Citizenship Manager společnosti Samsung.
Digitální učebny vzniknou ještě na Univerzitě Palackého v Olomouci, Masarykově univerzitě v Brně a Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích.