Škola dotykem ROADSHOW v Hradci Králové

23. 6. 2017 NOVINKY
Škola dotykem ROADSHOW v Hradci Králové

Na Univerzitě Hradec Králové se ve čtvrtek 22. června konala poslední ze tří populárně-vzdělávacích akcí s názvem Škola dotykem ROADSHOW, kterou realizovala vzdělávací organizace EDUkační LABoratoř (EDULAB) v průběhu června na univerzitách v Českých Budějovicích, Olomouci a Hradci Králové. Během ní si mohli žáci i učitelé interaktivní formou vyzkoušet vzdělávání prostřednictvím moderních technologií. Souběžně s roadshow proběhla na královehradecké univerzitě akce Hrajeme si i hlavou, kterou navštívily desítky škol z celé republiky.

Škola dotykem ROADSHOW je součástí projektu Škola dotykem UNIVERZITA a byla rozdělena do šesti samostatných workshopů nazvaných Outdoorové aktivity s tabletem, Programování hravě, Management tabletové třídy, Rozšířená a virtuální realita, Aplikace pro kreativce a Digitální vzdělávací obsah ve výuce.

Možnosti interaktivního vzdělávání vzbudily mezi pedagogy i žáky kladné ohlasy. „Tablety ve škole nemáme, ale bylo by to fajn. Zajímavá byla správa tabletové třídy, že učitel vidí, co žáci dělají a může jim je i zablokovat,“ řekla po akci Karolína, studentka Prvního soukromého jazykového gymnázia Hradec Králové. Program si pochvalovala i patnáctiletá Ema z Gymnázia Boženy Němcové: „Celkově to bylo zajímavé a moc hezké. Nic podobného ve škole nemáme.“ Nadšeny byly i mladší děti, například žákyně 4. třídy Nikol si pochvalovala: „Bylo to hustý. Zkusila jsem si 3D brýle, byla jsem v lidském těle a na horské dráze. Jak jsem hýbala hlavou, všechno bylo jako ve skutečnosti.“

S uznáním o akci hovořili také pedagogové, kteří se jí zúčastnili. „Moderní technologie jsou již běžnou součástí života každého z nás. Nezařazovat je do výuky by připravilo nejen žáky, ale hlavně učitele, o možnost naučit se něco nového a hlavně zažít nové situace, přistoupit k výuce novým způsobem. A to by byla velká škoda,“ řekla Klára Rybenská, učitelka ICT a programování Prvního soukromého jazykového gymnázia Hradec Králové a pokračovala: „Největší úspěch u žáků sklidily 3D brýle, vždyť i mně horská dráha a průlet lidským tělem doslova vyrazily dech. Pokud je programování, které hlavně u dívek může působit nezáživně, podáváno zábavnou formou, získá si i další nadšence do techniky, a to v podobě něžného pohlaví. A to je to, co potřebujeme.“ „Chlapce zaujalo programování pomocí tabletů. Vyzkoušeli si nové možnosti a také 3D brýle, které je přenesly na horskou dráhu. Moc zajímavý program, za který děkujeme,“ konstatovali pedagogové z MŠ a ZŠ Krčín, Nové Město nad Metují.

Škola dotykem ROADSHOW se v průběhu června uskutečnila na univerzitách v Českých Budějovicích, Olomouci a Hradci Králové a navštívilo ji na 300 žáků a 20 učitelů. „Učitelé, žáci, studenti, budoucí učitelé, vysokoškolští pedagogové nebo rodiče. Ti všichni se mohli přijít podívat do multimediálních učeben, které jsme na třech univerzitách vybudovali v rámci projektu Škola dotykem. Interaktivní formou si na naší populárně-vzdělávací roadshow vyzkoušeli výuku prostřednictvím moderních technologií. Do budoucna chystáme další akce pro širokou veřejnost, vždyť vzdělávání se týká nás všech,“ uvedl Michal Orság, ředitel vzdělávací organizace EDUkační LABoratoř.

„My v Samsungu věříme ve smysluplné zavádění technologií a inovací do vzdělávání pro lepší budoucnost nás všech. Projektem Škola dotykem se nám povedlo ukázat, že lze učit moderněji, zábavněji, a že není důvod se bát technologií nebo her při vyučování. Doba pokročila, mladí jsou jiní, jinak se učíme, a právě proto je třeba inovovat i přístupy k učení. Avšak stále platí, že jednou vidět je stokrát slyšet. V rámci naší roadshow zažili, že učit lze i jinak,“ konstatovala Zuzana Zelenická, Corporate Citizenship Manager společnosti Samsung.

Vzdělávací organizace EDUkační LABoratoř realizuje aktivity a činnosti v souladu se Strategií digitálního vzdělávání do roku 2020 Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a snaží se naplňovat její cíle.