Škola dotykem ŽIVĚ 2 – Boříme mýty digitálního vzdělávání

8. 5. 2016 NOVINKY
Škola dotykem ŽIVĚ 2 – Boříme mýty digitálního vzdělávání

Mezi učiteli kolují předsudky související s používáním moderních technologií ve výuce. Obávají se nadměrného využívání ve školách, ztráty kontroly nad děním ve třídě a vnímají jejich užívání jako neefektivní. Vy se ale můžete přijít podívat, jaký potenciál technologie mají.

skola-dotykem-zive-2-web

Koncipovali jsme pět oblastí, kterým se na konferenci budeme věnovat jak teoreticky, tak prakticky. Na základě těchto oblastí bylo vytvořeno pět častých předsudků:

1. Tablet je jen na hraní, ne pro odbornou práci
2. Kvůli technologiím se žáci málo hýbou
3. Programování je jen pro ajťáky
4. Tablet ve výuce znamená pro učitele ztrátu kontroly
5. Žáci s tabletem se spolu nebaví

Během konference a na jednotlivých workshopech se dozvíte, že tyto obavy jsou často zbytečné.

Témata workshopů:

1. Experimenty a badatelské centrum (Petr Musil, Gymnázium Žďár nad Sázavou)
Experimentujte s tabletemv přírodních vědách a vyzkoušejte si práci s profesionálními měřicími přístroji.

2. Outdoorové aktivity a výuka s tabletem (Lukáš Rada, Marcela Sobotková, ZŠ Rokycany)
Poznejte možnosti tabletu při aktivitách outdoorové výuky – tablet jako záznamové zařízení, tablet jako měřící zařízení, tablet jako zařízení pro tvorbu multimediálních výstupů.

3. Programování v aplikaci ScratchJr (Martina Kupilíková, Markéta Jedličková, Dům digitálních dovedností)
Při práci v programovacím programu se budete pohybovat ve virtuálním prostředí, které rozvíjí logické myšlení, systematičnost, smysl pro detail, pozornost a kreativitu.

4. Management tabletové třídy Samsung School 2 (Tomáš Ficza, Petra Červenská, Gymnázium U Libeňského zámku)
Classroom Management System Samsung School 2 představuje možnost spravovat žákovské tablety.

5. My a tablet – týmová spolupráce (Ján Machaj, Miloš Bélik, EDULAB, Slovensko)
Dotykové technologie jsou vhodný nástroj na podporu týmové spolupráce, například ve formě cloudových aplikací, brainstormingu či tvorby myšlenkových map.

Program konference:

09.00–09.30 Registrace účastníků
09.30–09.35 Zahájení konference (EDUkační LABoratoř)
09.35–09.50 Škola dotykem v praxi (Michal Orság, EDUkační LABoratoř)
09.50–10.00 Podpora digitalizace školství (Zuzana Zelenická, Samsung Electronics)
10.00–10.20 Boříme mýty digitálního vzdělávání (Miluše Vondráková, Květa Sulková, EDUkační LABoratoř)
10.20–10.50 Coffeebreak
10.50–11.35 Workshop 1
11.45–12.30 Workshop 2
12.40–13.25 Workshop 3
13.25–13.30 Ukončení konference na jednotlivých workshopech
13.30–14.30 Oběd

Bezplatná registrace na konferenci je možná na http://akademie.edulabcr.cz/?p=1251.