„V této knize jsem se pokusila osvětlit drobné, přirozené kroky, které může učitel začlenit do běžného vyučování a maximalizovat tak dopad svého neúnavného úsilí,“ píše autorka a učitelka Kirsten Colquhoun.
Je zcela zřejmé, že publikací o wellbeingu ve vzdělávání bylo napsáno hodně a že jakožto klíčový aspekt školního prostředí zde bude i nadále. Rozvoj zdraví a wellbeingu mladých lidí není poháněn pouze snahou o zlepšení jejich studijních výsledků, ale především potřebou vybavit je tím, co je nezbytné ke spokojenému, šťastnému a zdravému životu – tedy dovednostmi, znalostmi a resiliencí. Lepší studijní výsledky vedou k pozitivním životním zkušenostem.
OBSAH:
1. Wellbeing jako součást kurikula
2. Co to vlastně znamená?
3. Vliv spánku
4. Učitel wellbeingu
5. Sounáležitost v rámci školy
6. Neurodiverzita a wellbeing
7. Hodnocení, zkoušky a wellbeing
8. Domácí úkoly a wellbeing
9. Technologie a wellbeing

Ačkoliv je na učitele přenesena odpovědnost za výchovu a vzdělávání směřující ke zdraví a wellbeingu dětí, obvykle se jim nedostává odpovídající podpory během studia, procesu uvádění do učitelské profese či dalšího vzdělávání. Na učitele jsou vyvíjeny protichůdné tlaky: mají naplňovat kurikulum; vyučovat, známkovat a psát hodnocení/vysvědčení; reagovat na neustále se měnící potřeby rodičů, žáků, vedení a zřizovatele – to vše při nedostatku času a zdrojů. Vzhledem k různorodým osobním zkušenostem, rozdílnému zázemí a absenci jasných pokynů a školení učitelé často posilují zdraví a wellbeing žáků instinktivně a intuitivně. Neexistence jasné a jednotné cesty k posílení wellbeingu žáků může proto vést k nekonzistentnosti.
Kirsten Colquhoun je konzultantka v oblasti vzdělávání, autorka, učitelka a Pastoral Lead ve Skotsku. Má více než 15leté zkušenosti s prací ve školách a věnuje se podpoře pedagogů a rozvoji wellbeingu žáků.