Významný výzkumník a uznávaný autor Daniel Willingham přináší v publikaci Proč žáci nemají rádi školu? konkrétní a srozumitelné postupy, jak mohou pedagogové zlepšit výsledky učení svých žáků. Kniha nabízí praktické strategie podložené vědeckými poznatky, které mohou učitelé ve třídě okamžitě využít.

Willingham píše, že kniha sleduje dva základní cíle, které jsou sice přímočaré, ale nikoli jednoduché. Chce vám vysvětlit, jak funguje mysl vašich žáků, a ukázat vám, jak se díky tomu můžete stát lepším učitelem.

Kapitoly:
1. Proč žáci nemají rádi školu?
2. Proč mám učit žáky dovednosti, když po nich v testech chtějí jenom fakta?
3. Proč si žáci pamatují, co slyšeli v televizi, ale ne to, co jim řeknu já?
4. Proč dá žákům takovou práci porozumět abstraktním pojmům?
5. Stojí nám dril za to?
6. Jak zařídit, aby se žáci naučili přemýšlet jako opravdoví vědci, matematici a historikové?
7. Jak mám přizpůsobit výuku různým žákům?
8. Jak můžu pomoci pomalým žákům?
9. Podle čeho mám poznat, jestli nové technologie pomůžou žákům v učení?
10. A co můj rozum?

Daniel T. Willingham vystudoval psychologii na Duke University (1983) a v roce 1990 získal titul Ph.D. v oboru kognitivní psychologie na Harvard University. Je profesorem psychologie na University of Virginia, kde vyučuje od roku 1992. Napsal několik knih a jeho pojednání byla přeložena do sedmnácti jazyků. V roce 2017 ho prezident Obama jmenoval členem National Board for Education Sciences.

.