Tato nepostradatelná příručka učitelům pomůže překonat hlavní obtíže, se kterými se při práci ve třídě setkávají. Na základě výzkumů z oblasti kognitivních věd a formativního hodnocení zajišťuje, že učitelé dokážou nabídnout všem žákům individuální podporu i přiměřené výzvy. A mohou tak činit dlouhodobě.
Kniha Responzivní výuka: Kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi je napsaná zkušeným pedagogem, lektorem a mentorem učitelů a vyváženě propojuje principy vycházející z výzkumů s praktickými náměty. Najdete v ní:
- Podrobnou analýzu šesti stěžejních problémů, kterým čelí všichni učitelé při plánování hodin, hodnocení znalostí žáků a diskusích s nimi.
- Praktické postupy při řešení těchto problémů v různých předmětech.
- Příklady dobré praxe každého praktického postupu a komentáře od učitelů, kteří již tyto postupy používají.
- Kontrolní seznamy (checklists) úspěšného použití jednotlivých principů a rady šité na míru učitelům, kteří mají ve škole specifické povinnosti.
Tato inovativní publikace je cenným zdrojem poznatků pro začínající i zkušené učitele, kteří chtějí lépe reagovat na potřeby žáků. Kniha předkládá výsledky výzkumů, praktické postupy a podnětné rady potřebné k udržitelnému zavedení smysluplných změn.
Harry Fletcher-Wood je proděkanem vzdělávací instituce Ambition Institute (dříve Institute for Teaching). Strávil deset let ve školách jako učitel, vedoucí odborného rozvoje a také jako vědecký pracovník. Pravidelně píše na blog improvingteaching.co.uk a tweetuje na @HFletcherWood.
Pro online objednávku publikace prosím využijte náš e-shop www.published.cz. Cena jednoho výtisku je 339 Kč. Formát: 176 stran, 159 × 245 × 15 mm, brožovaná, ukázka z knihy. Původní název: Responsive Teaching: Cognitive Science and Formative Assessment in Practice
Ukázku si můžete prohlédnou kliknutím na obrázek níže.
S použitím praktických ukázek, příběhů a vlastních vyprávění učitelů se s námi Harry Fletcher-Wood vydává na cestu od symbolického zavádění hodnocení pro učení, které bylo tak běžné u Strategie klíčové fáze 3, až k hlubokému porozumění našim žákům a jejich vzdělávacím potřebám. Nevím o žádné další knize, která by v takové míře a do takové hloubky pomáhala učitelům skutečně porozumět tomu, co činí výuku responzivnější – a jak může každý učitel tyto myšlenky použít pro zlepšení své praxe.
Dylan Wiliam, emeritní profesor v oblasti hodnocení ve vzdělávání na UCL Institute of Education, UK
„Po dlouhou dobu jsem učil nevalně,“ píše s pokorou Fletcher-Wood na začátku této vynikající knihy. V dalších kapitolách se věnuje detailům plánování a tomu, jak se správně rozhodovat. Při svém psaní vychází z výzkumů, které přizpůsobuje realitě třídy. Výsledkem je kniha, která radí učitelům, jak pomáhat žákům, aby dosahovali co největšího úspěchu. Mohu ji více než doporučit.
Doug Lemov, autor knih Uč jako šampion a Reading Reconsidered, ředitel Uncommon Schools, USA
Toto je ten typ knihy, kterou si chcete přečíst znovu, jakmile ji dokončíte. A je to také ten typ knihy, kterou chcete poskytnout všem kolegům a učitelům, které znáte. A to nejen proto, že si myslíte, že to zefektivní jejich výuku, ale také proto, že věříte, že jim to usnadní jejich pedagogickou práci.
Lisa J. Pettifer, vedoucí anglické sekce, Morton Academy, UK