Pavel Bobek se ve svém knižním debutu zaměřuje na oblasti, které mají společný cíl: zvýšení efektivity výuky. Rozebírá rutiny, které se mu osvědčily, návyky, jež mu pomáhají při vyučování a podporují žáky v učení se, a také normy, které ve třídě záměrně buduje. Zabývá se rovněž funkčním přístupem k oceňování a sankcím. Podrobně popisuje implementaci výzkumných doporučení ve své třídě a věnuje se vztahům s rodiči, kolegy i žáky. To vše ilustruje na konkrétních příkladech ze své pedagogické praxe.

Text není napsán na základě dojmů autora — opírá se o aktuálně dostupnou evidenci o výuce, učení se a kognitivní architektuře mozku. Pavel čerpá z toho nejlepšího, co si od světových odborníků na vzdělávání můžeme přečíst — a tyto poznatky přetavuje do reality své třídy na základní škole v Praze.

Pavel se učitelem stal v Anglii, kde vystudoval prvostupňové učitelství na UCL Institute of Education v rámci programu Teach First. Souběžně učil na běžné základní škole v kulisách problémového předměstí jižního Londýna. Aktuálně vyučuje na ZŠ Solidarita v Praze a vzdělává studenty učitelství v programu Učitel naživo. V roce 2022 byl jedním z finalistů Global Teacher Prize CZ.
Poslechněte si podcast Českého rozhlasu Vinohradská 12, kde byl Pavel Bobek hostem.
Téma: Hodnocení na konci školního roku.
.