V připravované knize se Pavel Bobek věnuje několika oblastem, které mají společný cíl: usnadnit učitelům práci s žáky. Rozebírá například návyky, které jemu i žákům pomáhají při vyučování i učení, své vlastní rutiny, které se mu během let osvědčily a také třeba vhodné způsoby ocenění a sankcí. Podrobně se zabývá tím, jak tato doporučení implementovat ve třídě, budovat vztahy s rodiči, kolegy i žáky. To vše na příkladech z vlastní praxe.

Kniha se připravuje.

Kniha není napsaná na základě dojmů autora – je postavená na tvrdých faktech. Pavel čerpá z toho nejlepšího, co si od světových odborníků na vzdělávání můžete přečíst a přetavuje to v praxi ve své třídě na základní škole v Praze.

„Takto zaměřená kniha orientovaná na české prostředí tu chybí. V tom bude výjimečná. Pavel popisuje komplikované záležitosti (nastavení norem ve třídě), a dostává se až k drobnostem typu: proč rodičům nedává své soukromé telefonní číslo a přitom s nimi i tak má výborný vztah. To je přidaná hodnota této publikace a věřím, že to bude jedna z těch, které stále více učitelům u nás otevírají oči. Učitelské řemeslo jde dělat i jinak – s láskou a radostí,“ říká Honza Bartoněk, jeden z editorů knihy.

Pavel Bobek se stal učitelem v Anglii. V Londýně učil na oceňované veřejné škole v přistěhovalecké čtvrti. Aktuálně působí v Praze na ZŠ Solidarita. Je členem spolku Otevřeno a Učitelské platformy. Věnuje se zejména popularizaci výzkumu ve vzdělávání a jeho implikacím pro každodenní učitelskou praxi. V roce 2022 byl jedním z finalistů soutěže Global Teacher Prize Czech Republic.


Poslechněte si podcast Českého rozhlasu Vinohradská 12, kde byl Pavel Bobek hostem.
Téma: Hodnocení na konci školního roku.

.
.

.