Daisy Christodoulou přináší podnětnou kritiku obecně uznávaného pojetí vzdělávání (educational orthodoxy). Na základě svých nedávných zkušeností s výukou ve školách, které na žáky kladou vysoké nároky, ukazuje na široké škále příkladů a případových studií, jak moc je výuka ve třídě v rozporu se základními vědeckými principy.

Zkoumá sedm široce zastávaných představ, které brzdí žáky i učitele:

  • Fakta brání porozumění
  • Výuka vedená učitelem je pasivní
  • Jednadvacáté století vše zásadně mění
  • Vše se dá jednoduše vyhledat
  • Měli bychom vyučovat dovednosti přenositelné napříč obory
  • Projekty a žákovské aktivity jsou nejlepším způsobem, jak se učit
  • Výuka znalostí je indoktrinace

V každé kapitole Christodoulou srozumitelně předkládá teorii jednotlivých mýtů, zvažuje jejich praktické dopady a poukazuje na znepokojivé rozšíření takového přístupu. Poté s odkazem na aktuální poznatky kognitivních věd přesně vysvětluje, proč se jedná o mýtus. Autorka prezentuje přesvědčivé argumenty vysvětlující, jak vládní resorty a vzdělávací organizace na celém světě zklamaly učitele a žáky tím, že prosazují, ba dokonce nařizují špatnou praxi a teorii bez důkazů.

Tento nesmírně výstižný text je nezbytnou četbou pro všechny učitele, studenty fakult připravující budoucí učitele, ředitele škol, tvůrce vzdělávací politiky, výzkumné pracovníky a akademiky na celém světě.

Daisy Christodoulou měla na starosti výzkum a vývoj v organizaci ARK Schools ve Velké Británii (v době vydání českého překladu je ředitelkou pro vzdělávání v projektu No More Marking).

Pro online objednávku publikace prosím využijte náš e-shop www.published.cz. Cena jednoho výtisku je 339 Kč. Kniha je dostupná pouze u nás.

Formát: 152 stran, 159 × 245 × 12 mm, brožovaná, ukázka z knihy.

Původní název: Seven Myths about Education

Ukázku si můžete prohlédnou kliknutím na obrázek níže.

„Tato úchvatná kniha by se měla zdarma rozdávat učitelům, akademikům a všem pracovníkům ve školství napříč Spojenými státy.“
prof. E. D. Hirsch, emeritní americký vědec a profesor pedagogiky a humanitních věd na University of Virginia

„Po přečtení této knihy je zřejmé, že většina toho, co se v současné době považuje za ‚osvědčené postupy‘ ve školách, je ve skutečnosti téměř zbytečné – v lepším případě je to jen ztráta času, v horším případě překážka ve výuce. Tato kniha je nesmírně kontroverzní v tom nejlepším slova smyslu – říká pravdu.“
Tom Bennett, publicista na portálu TES, autor a učitel, Velká Británie

ROZHOVOR S AUTORKOU ⬇️

.