Daisy Christodoulou přináší podnětnou kritiku obecně uznávaného pojetí vzdělávání (educational orthodoxy). Na základě svých nedávných zkušeností s výukou ve školách, které na žáky kladou vysoké nároky, ukazuje na široké škále příkladů a případových studií, jak moc je výuka ve třídě v rozporu se základními vědeckými principy.
Zkoumá sedm široce zastávaných představ, které brzdí žáky i učitele:
- Fakta brání porozumění
- Výuka vedená učitelem je pasivní
- Jednadvacáté století vše zásadně mění
- Vše se dá jednoduše vyhledat
- Měli bychom vyučovat dovednosti přenositelné napříč obory
- Projekty a žákovské aktivity jsou nejlepším způsobem, jak se učit
- Výuka znalostí je indoktrinace
V každé kapitole Christodoulou srozumitelně předkládá teorii jednotlivých mýtů, zvažuje jejich praktické dopady a poukazuje na znepokojivé rozšíření takového přístupu. Poté s odkazem na aktuální poznatky kognitivních věd přesně vysvětluje, proč se jedná o mýtus. Autorka prezentuje přesvědčivé argumenty vysvětlující, jak vládní resorty a vzdělávací organizace na celém světě zklamaly učitele a žáky tím, že prosazují, ba dokonce nařizují špatnou praxi a teorii bez důkazů.
Tento nesmírně výstižný text je nezbytnou četbou pro všechny učitele, studenty fakult připravující budoucí učitele, ředitele škol, tvůrce vzdělávací politiky, výzkumné pracovníky a akademiky na celém světě.
Daisy Christodoulou měla na starosti výzkum a vývoj v organizaci ARK Schools ve Velké Británii (v době vydání českého překladu je ředitelkou pro vzdělávání v projektu No More Marking).
Pro online objednávku publikace prosím využijte náš e-shop www.published.cz. Cena jednoho výtisku je 339 Kč. Kniha je dostupná pouze u nás.
Formát: 152 stran, 159 × 245 × 12 mm, brožovaná, ukázka z knihy.
Původní název: Seven Myths about Education
Ukázku si můžete prohlédnou kliknutím na obrázek níže.
„Tato úchvatná kniha by se měla zdarma rozdávat učitelům, akademikům a všem pracovníkům ve školství napříč Spojenými státy.“
prof. E. D. Hirsch, emeritní americký vědec a profesor pedagogiky a humanitních věd na University of Virginia
„Po přečtení této knihy je zřejmé, že většina toho, co se v současné době považuje za ‚osvědčené postupy‘ ve školách, je ve skutečnosti téměř zbytečné – v lepším případě je to jen ztráta času, v horším případě překážka ve výuce. Tato kniha je nesmírně kontroverzní v tom nejlepším slova smyslu – říká pravdu.“
Tom Bennett, publicista na portálu TES, autor a učitel, Velká Británie
ROZHOVOR S AUTORKOU ⬇️
.